
Założenia ogólne integracji
Integracja systemów ma na celu umożliwienie wymiany danych pomiędzy systemami w następujących obszarach:
a) Z systemu Asseco AMMS (Ruch Chorych) do systemu MAPI Jadłospis 2 (Stany Żywionych).
b) Z systemu MAPI Jadłospis 2 – (dokumenty magazynowe) do systemu Infomedica/AMMS (FK).
Integracja AMMS Ruch Chorych – MAPI Jadłospis 2
Po ustaleniu odpowiednich parametrów integracji (dostępne diety, grupy żywionych, posiłki) możliwa jest wymiana danych pomiędzy systemami.
Uprawnieni użytkownicy systemu AMMS, modułu Ruch Chorych, wprowadzają ilość pacjentów przebywających na oddziale, przypisując ich do konkretnej diety i posiłku. Możliwe jest ograniczenie wprowadzania stanów żywionych na oddziałach do ustalonych godzin dla każdego posiłku, np. stan żywionych na śniadanie – do godz. 5.30, obiad – 10.30, kolacja – 13.00.
Ponadto, użytkownik ma możliwość wprowadzenia asortymentów/dań dodatkowych (tzw. dodatków). Lista dostępnych dodatków jest ustalana w systemie MAPI Jadłospis 2, w kartotekach asortymentów i dań, przy pomocy pola „dodatek”.
W dziale żywienia, użytkownik programu MAPI Jadłospis 2, chcąc pobrać aktualnie wprowadzone dane z modułu Ruch Chorych, wywołuje udostępnioną funkcję „Pobierz stan żywionych”. Pobrane dane zostają zaimportowane do systemu MAPI Jadłospis 2 i mogą być wykorzystywane do wygenerowania asygnaty żywnościowej i zestawień.
W przypadku wykorzystania mechanizmu blokady czasowej, możliwe jest zaktualizowanie stanów żywionych przez samego dietetyka, na podstawie informacji przekazanej (np. telefonicznie) przez pracownika oddziału szpitalnego.
Oprócz ilości żywionych, możliwe jest pobranie w/w dodatków, wprowadzonych na oddziałach
(funkcja „Pobierz dodatki”).
Integracja MAPI Jadłospis 2 – Infomedica – wymiana danych finansowo – księgowych
W ramach integracji systemów w zakresie danych finansowo – księgowych dostępne są następujące mechanizmy:
a) Eksport do systemu Infomedica, faktur VAT zakupu i korekt związanych z dokumentami PZ, wprowadzanymi do systemu MAPI Jadłospis 2.
b) Eksport do systemu Infomedica, zagregowanych kosztów, związanych z realizowanym żywieniem lub ubytków naturalnych asortymentów, w danym okresie na podstawie dokumentów (asygnat żywnościowych i RW) wygenerowanych w systemie MAPI Jadłospis 2.
c) Eksport do systemu Infomedica, zamówień wewnętrznych wygenerowanych w systemie MAPI Jadłospis 2.
d) Eksport do systemu Infomedica, nadwyżek/niedoborów inwentaryzacyjnych, wygenerowanych na podstawie przeprowadzonej pełnej lub częściowej inwentaryzacji.
e) Mechanizm realizacji umów na dostawy określonych asortymentów. Podczas wprowadzania dokumentu PZ/KPZ użytkownik ma możliwość przypisania przyjmowanej ilości do podpisanej z dostawcą umowy.